הפיתוח שמחזיר את הניהול הפיננסי האישי לקדמת הבמה בקרב על גיוס עובדים בהייטק

שרית לבנה אשכנזי בשיתוף נ.פ.א. 241

אחד האתגרים במשק בשנים האחרונות, ובעיקר בקרב חברות עתירות ידע, הינו יכולת גיוס כוח האדם המתאים למשימה. בכתבה מטה (שהתפרסמה גם בדה מרקר), מציגה נפא, שהינה שותפה עסקית של גוברמן, מודל חדש ורחב יותר ההופך את הניהול פיננסי אישי לעובדים מדיון צר על הפנסיה לכלי רווחה המאפשר לעובד מבט רחב על בניית עתידו הפיננסי – הנושא חשוב ומוערך על ידי עובדים, לעיתים יותר מהטבות הלייפסטייל.

הפיתוח שמחזיר את הניהול הפיננסי האישי לקדמת הבמה בקרב על גיוס עובדים בהייטק

שרית ליבנה אשכנזי | פורסם בדה מרקר 18.1.2022

עולם תוכן חדש המסייע בגיוס עובדי הייטק

אחד האתגרים המסוקרים לאחרונה הנו הקושי בגיוס עובדי הייטק, אליו כמענה, מנסות החברות להתחרות בסל הטבות מגוון ומושקע לעובדים המיועדים. בהקשר זה, אחת המגמות הצומחות בעולם, הנה לשלב סל שירותים פיננסי רחב לרווחת העובדים ככלי תחרותי ואטרקטיבי עבורם.למרבה ההפתעה, דווקא כאן, באמצעות הכלים הטכנולוגיים המתאימים, הדבר לא דורש הרבה מהמעסיק בעוד שהעובדים זוכים לקבל ערך רב.

"בעידן בו חברות משקיעות ברווחת העובדים, מארגנות עבורם ימי גיבוש ואירועים בעלויות של עשרות ומאות אלפי שקלים והטבות מגוונות כדי לשמר אותם בתוך הארגון, מנהלות ומנהלים הפנימו שלא די בכך, הגיע הזמן להכניס לסל הרווחה וההטבות (בעיקר חברות עתירות ידע: הייטק, פארמה, סטארטאפים וכו׳) חבילה של רווחה  פיננסית ״תוכנית שלמה של מצוינות בניהול פיננסי אישי״, וזאת לעומת המצב הקיים שרוב החברות עוסקות בתפעול הנושא באופן שטחי רק על מנת לעמוד במתחייב בחוק״, אומר יובל קציר, מנכ"ל ובעלים של 'נפא – ניהול פיננסי אישי'.

"אנו החלטנו להגדיר את תפקידנו בקרב מעסיקים ועובדים באופן שונה מסוכנות ביטוח או חברת הסדר פנסיוני רגילה, באמצעות מעטפת שירות וכלים טכנולוגיים מתקדמים פרי השקעה ופיתוח עצמי, אנחנו מסייעים לעובדים, בעידוד המעסיק, לעשות קפיצה משמעותית במה שאנחנו קוראים לו ׳מצוינות פיננסית אישית׳.

בבסיסו של השירות המיוחד עומדת יכולתו של העובד לראות היכן נמצא היום באופן יחסי למצב הרצוי עבורו, הצפת הפערים ובעיקר הנחייה כיצד לקבל החלטות ששוות עשרות ואף מאות אלפי ש״ח״. יישומו המוצלח של השירות נשען על הפיתוח האחרון והחדשני מבית נפא:  NAPA ANALYTICS, כלי טכנולוגי ידידותי שאוסף את כל הנתונים הפיננסיים-ביטוחיים של הלקוח, מצליב אותם עם נתוני השוק, בודק את מצבו האמיתי של הלקוח ומספק לו תמונה שלמה ומלאה בשפה ונראות גרפית מאוד קלה להבנה.

במה נפא אנליטיקס שונה וחדש על פני הקיים?

"הר הביטוח או כלים אחרים לכריית המידע המצויים בידי כלל הסוכנים הנם אוסף של נתונים ומידע, אבל וכאן יש אבל גדול, מי שאינו בקיא בתחום לרוב טובע בשפה הביטוחית, והדבר הלכה למעשה מערפל את יכולתו לקבל החלטות. אם מוסיפים לכך את העובדה שרוב האנשים נמצאים במעורבות נמוכה בכל הקשור לפנסיה ולתוכניות הפיננסיות שלהם, מקבלים פוטנציאל שיפור אדיר בקרב רוב העובדים." הרעיון המשמעותי במערכת Napa Analytics הנו לראות במקום מרכזי אחד ובצורה ידידותית את כל מה שרלוונטי אליך, ולהגיב רק למה שדורש התייחסות (מחוון אדום או צהוב). האלגוריתם החכם של המערכת מפשט את המידע, מנגיש אותו בצורה ידידותית ובסופו של דבר מאפשר לקבל חוות דעת ספציפית וקונקרטית שמשפרת משמעותית את התיק הפנסיוני.

קונספט נוסף שאימצנו בקרב חברות הייטק וסטאראפים הנו לקיים 'יום פתוח' (office hours) בקרב מעסיקים כמו כל ספק טכנולוגי מן המניין, כך באמצעות הטכנולוגיה, אנחנו נפגשים עם עובד במשרד שלו ויודעים להביא לשולחן שלו את כל המידע והידע של השוק הרלוונטי אליו בלחיצת כפתור.

אנחנו מבינים היום שכנותני שירות לענפים עתירי ידע, אנחנו חייבים כל הזמן להשקיע בחדשנות אבל חשוב לא פחות לאמץ את השפה והמציאות של לקוחותינו, אנחנו מבינים את האוכלוסייה, הכלים בהם הם משתמשים ואת מה שמניע אותם. דוגמא לכך ניתן למצוא בעובדה שאנו מתנהלים, כמו במרבית חברות ההייטק, בתהליכים פרואקטיביים של ניהול הצלחה (Success Management) - בצורה יזומה מדווחים למעסיק על הפגישות שבוצעו, היזונים חוזרים, התפלגות ותנאי התוכניות ועוד.

את נפא הקים יובל קציר ב-2001 לאחר שצבר ניסיון בענף הביטוח, הוא ייסד אותה עם מטרה לערער את התפיסה הרווחת של סוכנויות ביטוח ובנה הצעת ערך שמתבססת על ערך למעסיק ולעובד תמורת דמי טיפול, שקיפות מלאה, יושרה והגינות. מלבד ההשקעות הכספיות בפיתוחים הייחודיים, ניתן למצוא את טביעת רגלו של יובל בהתוויית הדרך החדשנית-טכנולוגיה על רקע עברו והשכלתו (מתמטיקה ומחשבים) טרם נכנס לעולם הביטוח. כיום החברה מונה עשרות עובדים ועובדות והיא נותנת שירות בעיקר לחברות וארגונים בינוניים מעולמות תוכן שונים, בהם: טכנולוגיה והייטק, פרמצבטיקה, שירותים, תעשייה, שוק ההון, עצמאיים ולקוחות פרטיים.                   

לפרטים נוספים ותיאום שיחת היכרות:

לורין מזרחי
מנהלת פיתוח עסקי
052-4502750

loryn@napa.co.il